Tuesday, December 20, 2011

Air itu meleleh

di tandas pejabat ku ..tangki airnya meleleh dan mengeluarkan air yang tidak berhenti henti..sudah beberapa hari ku perhatikan..namun hari ini semasa mengambil wuduk ditandas itu..aku melihat perkara yang sama masih lagi terjadi..

di benak ku..
tiada siapakah yang ingin membetulkan tangki ini?
adakah kerana ini bukan harta dan milik kita maka biarkan sahaja?
dimana tanggungjawab sebagai muslim yang tidak membazir?
adakah ingin menunding jari bahawa aku tidak gunakan tandas itu maka mengapa harus perlu aku membaikinya?

aku menghapuskan segala pikiran benak ku dengan menutup paip utama..dan jika perlu nanti buka saja paip utama itu kalau ada yg perlukan air..solusi air tidak membazir..

insyallah kalau tidak ada yang membaikinya..aku akan cuba membaikinya..ibadah mudah siapa nak bagi..thanx Allah buka mata ku..



No comments:

Post a Comment